Tuesday 26 August 2014

anständig trafik

Jag generera trafik till min hemsida via traditionella kanaler såsom att skriva artiklar, skicka in till kataloger, länk utbyte, sökmotorer, etc. Jag har också kompletterat denna trafik genom betald reklam metoder såsom Pay per klick (PPC), som betalas integration, och banner rotationer för att nämna några.

Jag minns för några år sedan när jag skulle kunna rikta en hög trafik sökord via Pay per klick sökmotorer för 0,01 cent per klick. Wow! Det var tider. Nu, du har tur att få samma sökord för mindre än en $ 1,00 ett klick.

Medan vissa av dessa reklam metoder föra anständig trafik, de flesta blir övermättad med annonsörer, som automatiskt medför upp priset och effektiviteten ner.

Nyligen snubblade jag över en annan reklam metod som är överkomligt (och ibland gratis) som är mycket effektivt. I själva verket, jag ser dessa platser Alexa ranking skytte från 800.000 till 1,000 s på mindre än en månad tid. Den uppåtgående trender Alexa diagram är utan tvekan förvånande.

Denna nya typ av reklam kallas Pixel reklam. Gå till någon av dessa pixel webbplatser och du kommer att se en mängd små lådor. Varje box är oftast lika med en 10 x 10 pixel i storlek. Kostnaderna för att hyra dessa lådor är allt från $ 5,00 en låda till $ 25,00 en låda, och några av dem är faktiskt gratis. Välj bara den mängd lådor som du vill och ladda upp din bild.

Den "bästa" del av detta är att din bild kommer att stanna på denna plats för upp till 10 år!

Efterfrågan på denna typ av reklam exponering är hög efterfrågan och dessa platser poppar upp över hela Internet. Mitt förslag är att hitta en av dessa platser som bara komma igång och som erbjuder gratis eller till låg kostnad pixelrutor.

din bild på dessa platser och luta dig tillbaka och vänta ungefär en månad för trafiken att komma igång bra. Eftersom trafiken toppar, kommer de fria platserna inte är tillgängliga längre och kostnaden av rutorna pixel kommer att stiga.

Du har inget att förlora och absolut allt att vinna. Denna typ av reklam är säker på att få övermättad och mindre effektiv med tiden, men just nu är det den billigaste mest effektiva reklam metod på Internet idag.

No comments:

Post a Comment