För att diskutera den allmänna funktionen av logotypen, måste vi först identifiera och definiera den miljö där det kommer att fylla sin funktion. Miljön kallas varumärke och definitionen är följande: märket är en samling av idéer och bilder, en samling som utgör en odelad helhet tänkt att överföra och bevara värdena i ett företag, en produkt eller en tjänst. Som ni har märkt, har denna definition bringas i diskussioner båda definierade element: idé och bild. Jag skulle vilja betona att det är viktigt att följa denna ordning: idéer kommer först och bilder föds ur idéer att visuellt representera dem. När vi har känt miljön och dess definition, kan vi pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah diskutera om de funktioner som logotypen måste uppfylla.
Den första funktionen: logotypen definierar och innehåller värden.
Logotypen måste utformas i enlighet med de värderingar som vi vill att den ska sända. Eftersom det visuella intrycket kan betyda mycket mer än en beskrivning och logotypen [troligen] vara den viktigaste visuella element, rekommenderas att det ges sin rättmätiga betydelse.
Den andra funktionen av logotypen är att kommunicera värden.
Logotypen gör kommunikationen mellan företaget och konsumenten och dessutom själva produkten, det är det första elementet som presentjänsteleverantören.
Den tredje funktionen av logotypen är att representera värden.
Logotypen representerar ett företag, en förening eller en annan [huvudsakligen] juridisk person.
Låt oss sammanfatta - vi har identifierat tre viktiga funktioner i logotypen:
- Den definierar värden
- Den kommunicerar värden
- Den representerar värden
Funktionerna i logotypen aldrig förändras; de bara existerar. För att effektivt utforska dem, måste logotypen vara relevant. I fråga om ett bolag, måste det vara relevant både för institutionen produkten eller tjänsteleverantören och för marknaden. I fallet med en icke-vinstdrivande institution, ska logotypen vara relevant för institutionen och för den sociokulturella miljö.
Slutsatsen: logotypen ska vara suggestiv, men inte alltför öppna för tolkning. Budskapet att den sänder ska vara tvetydig nog men utan att lämna utrymme till felaktiga tolkningar. Funktionerna i logotypen kan varken förhandlas eller påverkas. De börjar att arbeta tillsammans med den sociala exponering av logotypen. Allt vi kan göra är att skapa relevanta värden och ständigt upprätthålla dem.
No comments:
Post a Comment